Thursday, May 19, 2011

ΣΥΝENΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ IEFHMERIDA





Μπάμπης Μπατμανίδης: Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμος


11.05.2011
12:19




O Mπάμπης Μπατμανίδης είναι «το νέο κατερχόμενο αστάρι της Θεσσαλονίκης, μπορεί και στόκος». Τραγουδάει για την προσφυγιά, την προστυχιά, την μπρος γκρεμός και πίσω ρέμος κατάσταση που διανύουμε, οικοδομώντας με τα λόγια του ξεχασμένες αξίες κι ιδανικά. Εμείς βρεθήκαμε στο φτωχικό του, ήπιαμε έναν ντεκαφεϊKNE (πριν πάμε) και συζητήσαμε για όλα αυτά που τόσο καιρό θα θέλατε να μάθετε για τον Μπάμπη, αλλά διστάζατε να ξέρετε…

Λοιπόν, Μπάμπη, είσαι έτοιμος για το μεγάλο βήμα στην post dog σκηνή της Αθήνας; Οι φήμες οργιάζουν, αν σου έκαναν κάποια πρόταση τι θα έλεγες;
Εγώ σκέφτομαι να φέρουμε την Αθηνά εδώ πέρα. Πώς να κατεβούμε εκεί χάμω, ρε, 100 ώρες κάνει το ΚΤΕΛ, δεν έχει συχνές στάσεις για κατούρημα. Βαριά μέχρι Kορινό να πάμε, πιο κάτω με τίποτα. Δεν σου κρύβω, πάντως, ότι πάντα με ενδιέφερε η καριέρα στο εξωτερικό.
Κορινό είναι ωραία, γιατί θα ξεκινήσεις τη διεθνή σου καριέρα με τη μία, μπορείς να επιτύχεις τη διείσδυση στη βαλκανική αγορά. Το targetgroup είναι Σέρβοι, Βούλγαροι και Τσέχοι τουρίστες;
Λες να φτιάξουμε ‘κανα σέρβικο τραγούδι; Μπορούμε εύκολα νομίζω. Τόσοι Σέρβοι μπασκετμπολίστες πέρασαν από Θεσσαλονίκη, κάτι μας έμεινε και από τη γλώσσα… Α! Τώρα που είπα ΚΤΕΛ, είμαστε μεγάλοι φαν των ΚΤΕΛ, είναι το αγαπημένο μας μέσο μεταφοράς, υπάρχει κι εκείνο το τεράστιο τραγούδι του Θέμη Αδαμαντίδη, «Από τον Πύργο της Βαβέλ έφυγα νύχτα με το ΚΤΕΛ», το οποίο και μας συντροφεύει σε κάθε χιλιόμετρο της κακιτεχνικής μας πορείας.
Δηλαδή θα μπορούσες να σκάσεις πρώτη φίρμα σε μπουζούκι και από πίσω διαφήμιση το πρόγραμμα προσφέρουν τα ΚΤΕΛ Λεπτοκαρυάς;
Σίγουρα ναι, θα ήταν μεγάλη μας τιμή. Δώσε ιδέες, kapetank, να βρούμε χορηγούς, γιατί από τα τσιμέντα Ηρακλής δεν υπήρξε ανταπόκριση. Άσε που νομίζω ότι τα ρίξανε και στη Β΄ Εθνική. Η σχέση μας με τα ΚΤΕΛ είναι αλληλένδετη, μας έχουν βοηθήσει και θα τους βοηθήσουμε κι εμείς, είμαστε παιδιά της πιάτσας, από εκεί προέρχεται η έμπνευση. ΚΤΕΛ, τσιμέντα, μπογιές, αστάρια, οικοδομή… Τέτοια, ξέρεις…
Ας πούμε ότι έρχεται ένας Αθηναίος επιχειρηματίας και σου λέει «Μπάμπη, 1.000 στο χέρι τη βραδιά», τι κάνεις; Πάλι θα φταίνε οι Αθηναίοι που κλέβουν τα ταλέντα και δεν φταίνε οι Θεσσαλονικείς που δεν τα αναγνωρίζουν; Έχεις δηλώσει επανειλλημένως ότι κάθεσαι Θεσσαλονίκη ακόμα και με πολύ λιγότερα λεφτά, αρκεί να αναπνέεις αυτόν τον αέρα και την μπίχλα του Θερμαϊκού.
Κοιτά, αυτός ο αέρας η θερμαϊκίλα είναι πηγή έμπνευσης. Θα σου εκμυστηρευτώ και κάτι: έχω στο σπίτι μπουκαλάκια με αέρα Θερμαϊκού και ανοίγω κρυφά και μυρίζω, όταν δεν μπορώ να κατεβώ κάτω παραλία. Μυρίζω, παίρνω την αύρα και εμπνέομαι. Όσο για την Αθήνα, θα πάμε, αλλά με υποχρέωση να φύγουμε με το διπλό, είναι μονόδρομος για μας. Θα παίξουμε την μπάλα που ξέρουμε, τη μουσική που δεν  ξέρουμε και πιστεύω ότι θα φύγουμε θριαμβευτές. Αλλά και στην περίπτωση που δεν τους αρέσουμε και μας πάρουν με τις ντομάτες, θα κανονίσουμε ένα live στη λαχαναγορά του Ρέντη, ώστε να υπάρχει ποικιλία. Εμείς δεν ξεχνάμε τα παιδιά της λαχαναγοράς που στηρίζουν τα τραγούδια μας από την πρώτη στιγμή. Μας άκουσαν και τους έφυγε το καφάσι κανονικά.
Πιστεύεις ότι έχει δοθεί κομματική γραμμή από τον Περισσό για να στηριχθεί το τραγούδι σου, το «ΝτεκαφεϊΚΝΕ»; Πώς το βλέπεις; Παρ’ όλο που δεν δίνει το κομμα εύκολα γραμμή, βλέπω κάποιους κομουνιστές να το σιγοτραγουδάνε στα αμάξια τους.
Εντάξει, κομματική γραμμή δεν παίζει για το ΚΚΕ, είναι ένα πάρα πολύ ελεύθερο κόμμα και όλα τα μέλη του κάνουν αυτό που γουστάρουν, είναι ένα κόμμα που ευνοεί την πρωτοβουλία, όπως ξέρεις. Ίσως υπάρχει κάποια συμπάθεια προς τον Μπάμπη τον Μπατμανίδη, επειδή είναι εργατικό λαϊκό και αντιμονοπωλιακό παιδί, άσχετα με το αν μονοπωλεί τη νύχτα. Υπάρχει μια ταύτιση απόψεων και γούστου, δεν ξέρω τι να πω, ίσως έχει δοθεί κανένας κύκλος, αλλά γραμμή σε μας δεν έχει φτάσει.
Όταν έδωσες την πρώτη σου συναυλία στο Eight Ball στα Λαδάδικα (metal  club), υπήρξαν αντιδράσεις από τα μέταλλα; Τι θέλουν εδώ αυτοί οι λαϊκοί στο ναό μας, θα μας μολύνουν το μαγαζί, και τέτοια;
Κοίτα, ’ντάξει, και το metal είναι καθαρά λαϊκή μουσική, πώς τους λένε να δεις μωρέ, κάτι μαλλιαρούς, τους Μεταλάικα, τέτοια δεν παίζουν; Υπάρχουν πιστεύω συγκροτήματα που θα μπορούσαμε να παίξουμε μαζί τους, αρκεί να ξυριστούν και να κάνουν ’κανα μπάνιο. Όσον αφορά την εμφάνισή μας και την εξαφάνισή μας από το 8ball, αντιδράσεις δεν υπήρξαν γιατί ήταν μια καλή ευκαιρία γι’ αυτούς να σπάσουν καζανάκια, σιφώνια και άλλα. Ξέσπασαν τα παιδιά και πιστεύω ότι το διασκέδασαν.
Θα μπορούσες με βάση τη στήριξη που σου παρείχε η μέταλ κοινότητα να γράψεις ένα κομμάτι για μεταλάδες, έχεις κάτι στα σκαριά;
Στα σκαριά προς το παρόν όχι, γιατί από ναυπηγική δεν σκαμπάζω πολλά, στις σκαλωσιές όμως σίγουρα. Όπως ξέρεις, είμαστε παιδιά της βιοπάλης, σιδεράδες και τέτοια, υπάρχει σύνδεση με το μέταλ. Και να, σου δίνω είδηση: υπάρχει κάτι που ετοιμάζω. Μας αρέσουν οι καινοτομίες, π.χ., στην τελευταία μας λαϊκή συναυλία συνδυάσαμε το λαϊκό με το μέταλ και τον Θεό, κάνοντας μια διασκευή από ένα συγκρότημα τεραστίας έμπνευσης, τους «Ελεύθερους», γνωστοί και ως Παπαροκάδες, στο «ΕΜΑΘΑ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΝΑ ΖΩ», ένα τραγούδι που το θεωρώ και ακραίως «αντιμνημονιακό», αν και δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό. Βέβαια, σε κάποιους θρησκόληπτους δεν άρεσε αυτό και υπήρχαν αντιδράσεις, αλλά εμείς θα συνεχίσουμε.
Κι αυτήν τη στιγμή οι φήμες οργιάζουν για τις εμφανίσεις σου.
Αυτήν τη στιγμή εμφανίζομαι ως Χαϊλάντζερ σε ένα μπαρ της πόλης, για περιορισμένο αριθμό εμφανίσεων -Παρασκευή και Σάββατο- αλλά δεν με πτοεί τίποτα, γιατί ακόμα και η λάντζα αποτελεί σημείο έμπνευσης για τον Μπάμπη.
Αν σου ’σκαγε πρόταση για εμφάνιση σε πρωινή εκπομπή, ποια θα διάλεγες; Φαντάζομαι ότι ο Μπάμπης δεν τρέχει όπου να ’ναι, ο Μπάμπης διαλέγει πού θα πάει.
Θα πήγαινα σε εκείνη που είναι πιο απόγευμα, το μεροκάματο και η νύχτα είναι δύσκολα. Ο Μπάμπης δεν μπορεί να ξυπνάει πρωί, μια πρωινή εκπομπή του άλλου ημισφαιρίου θα με βόλευε πιο πολύ, ίσως να πήγαινα σε κάποια βραζιλιάνικη πρωινή εκπομπή.
Σε είδα στην εκδήλωση για τη «Θεσσαλονίκη, Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα των Νέων 2014» και είχες ντυθεί Λευκός Πύργος. Αν έκανες ντουέτο με τον Ψωμιάδη, ο οποίος είναι κι αυτός λαϊκός τραγουδιστής, τι θα του έλεγες να ντυθεί;
Πρώτα να εκφράσω τον θαυμασμό μου για τον καλλιτέχνη Παναγιώτη Ψωμιάδη. Θα ήταν μεγάλη μας τιμή να κάναμε ένα ντουέτο μαζί του, καθώς έχουμε να κάνουμε με έναν άνθρωπο καθαρό, αμόλυντο, πλούσιο σε οκτάνια και τον κυνηγάνε όλοι, όπως κι εμένα η ζωή. Φυσικά, είναι πολλά σκαλιά πιο πάνω από μας, κι έτσι αυτός θα μπορούσε να ντυθεί ΠΙΟ Λευκός Πύργος. Δηλαδή μια κατασκευή σαν τη δικιά μου, αλλά σε πιο άσπρο καθαρό, κι έτσι θα μπορέσουμε να γίνουμε οι δυο πυλώνες του λαϊκού τραγουδιού της πόλης. Σκεφτείτε την πίστα σαν μια σκακιέρα κι εμάς στις άκρες. Είναι κάτι σαν όνειρο αυτό για μας. Όχι η σκακιέρα, αλλά οι άκρες. Τώρα, στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης, γιατί ντύθηκα εγώ Λευκός Πύργος, είναι λόγω επειδή  όλοι έχουμε έναν Λευκό Πύργο μέσα μας και θα πρέπει να τον αναδείξουμε, αρκεί να μη μας κουτσουλάνε τα περιστέρια.
Ναι, ρε Μπάμπη, αλλά ο Λευκός Πύργος είναι μαύρος απ’ έξω.
Αυτό είναι όπως το βλεπει ο καθένας, ανάλογα με την οπτική του γωνία. Είναι μαύρος απ’ έξω, αλλά καθαρός από μέσα. Και η δική μας εμφάνιση εξωτερικά, το δέρμα μας, είναι μαύρο από τη δουλειά στο μηχανουργείο, αλλά μέσα μας είμαστε καθαροί.
Τώρα που είπες πυλώνες της πόλης, μου ήρθε στο μυαλό ο Άνθιμος. Αν σου ζητούσε να κανείς ένα ντουέτο με τον Γαϊτάνο για φιλανθρωπικούς σκοπούς, τι θα απαντούσες;
Φυσικά ναι, με μια προϋπόθεση: να συμμετέχει και ο Σαντικάι, να κρατάει ’κάνα μανουάλι για να είναι ακόμα πιο λαντζ, λαρτζ -πώς το λένε;- η παραγωγή. Υπόψιν ότι δεν είναι μόνο ο Γαϊτάνος που έχει ασχοληθεί με εκκλησιαστική μουσική, υπάρχει και ο Σταμάτης ο Γονίδης (έχει βγάλει σχετικό δίσκο). Ο Γαϊτάνος είναι mainstream, ο Γονίδης είναι πιο underground.
Ο Μπάμπης ακούει ξένη μουσική;
Ακούω κάποιους post dog καλλιτέχνες από Αθήνα όπως Τόλη Τσιμογιάννη, κ. Κουνέλη και τέτοια. Αυτή είναι μουσική, εμείς είμαστε μουσικοί.
Αν ήσουν γυναίκα τραγουδίστρια, τι χρώμα θα έβαφες τα μαλλιά σου;
Ξανθό, τέλος. Δεν υπάρχουν ψευτοδιλλήματα, ο Μπάμπης είναι αυτό που φαίνεται.
Ο δίσκος «30 χρόνια αποτυχίες» γιατί δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα; Υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την εταιρία;
Ναι, υπάρχει πρόβλημα με τη διανομή. Είχαμε αναθέσει σε κάτι παιδιά που μοιράζουν φυλλάδια για πιτσαρίες, αυτοί βαρούσαν τα κουδούνια αλλά δεν τους άνοιγε κανένας, όποτε ξεκάθαρα υπάρχει πρόβλημα διανομής. Για να δεις όμως τι τύπος είναι ο Μπάμπης θα δώσω ένα τραγούδι σε mp3. Να το κατεβάσουνε οι αναγνώστες του site, έτσι να’ούμ’, επειδή είναι αυτοί…

http://twitter.com/#!/batmanidis



No comments: